تجارت

پزشکیان: سیاست‌های تجاوزکارانه اسرائیل عامل ناامنی در منطقه است

پزشکیان: سیاست‌های تجاوزکارانه اسرائیل عامل ناامنی در منطقه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگوی تلفنی با الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهوری صربستان، سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را عامل ناامنی در منطقه دانست و تصریح کرد: تجاوزات آمریکا و رژیم اسرئیل علیه ایران به هدف نرسید و آنها در جنایت هایشان شهادت ۱۶۸ کودک مظلوم مینابی، شهادت رهبر عزیزمان و حمله به زیر ساخت‌های کشورمان را داشتند.

رئیس جمهور حمایت قاطع ایران از تمامیت صربستان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ما بر رویکرد خود در حمایت از تمامیت کشور صربستان تاکید داریم و به هیچ وجه به فشار‌هایی که از طرف اتحادیه اروپا وارد می‌شود توجه نخواهیم کرد.

رئیس جمهوری صربستان نیز ضمن تسلیت شهادت رهبر معظم انقلاب از حضور نماینده این کشور در مراسم تشییع رهبر معظم انقلاب خبر داد و اظهار کرد: از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی صربستان سپاس گزاریم.

الکساندر ووچیچ تفاهم پایان جنگ و تداوم مذاکرات را عامل صلح و امنیت در منطقه دانست و تصریح کرد: امیدواریم با پایان موفقیت آمیز مذاکرات ایران و آمریکا شاهد صلح پایدار به نفع منطقه و کل جهان باشیم.

رئیس جمهوری صربستان خواستار توسعه ارتباطات بین دو کشور شد و گفت: امیدواریم با حضور شما در سازمان ملل با هم دیدار و در مورد پیش برد روابط و توسعه روابط در تمام حوزه‌ها گفت‌و‌گو‌های مشترکی را داشته باشیم.

الکساندر ووچیچ ضمن دعوت از رئیس جمهور ایران برای حضور در رویداد ۲۰۲۷ اکسپو خواستار تعمیق روابط اقتصادی بین دو کشور شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا