افزایش دو برابری تردد در تنگه هرمز/ مسیر عمانی فعال شد

جهان صنعت نیوز، به نقل از آسوشیتدپرس، رفتوآمد کشتیها در تنگه هرمز افزایش یافته اما همچنان بهمراتب کمتر از سطح آن پیش از آغاز جنگ است. قیمت نفت نیز روز پنجشنبه برای مدتی به کمتر از قیمت پیش از جنگ، یعنی اندکی کمتر از ۷۳ دلار برای هر بشکه، کاهش یافت؛ نشانهای که از بهبود اوضاع بازار حکایت دارد.
همچنین تلسکوپ کپلر با انتشار ویدئویی از تنگه هرمز که در ادامه میآید اعلام کرد: «بر اساس آمار تایید شده، تعداد ترددها در تنگه هرمز در تاریخ ۲۴ ژوئن به ۷۰ مورد رسید که نشاندهنده افزایش ۱۰۵ درصدی نسبت به روز قبل است.
این جهش به دلیل پیشرفت عملیات مینروبی و افزایش تمایل اپراتورها به استفاده از مسیر عمانی رخ داده است.
بخش عمده این فعالیتها مربوط به ترافیک تجاری با ۵۳ مورد تردد بوده و شناورهای کمریسک، پروفایل غالب ترددها در این روز را تشکیل دادهاند.»
با این حال، دو طرف ایرانی و آمریکایی هنوز بر سر جزئیات این توافق اختلاف نظر دارند؛ از نحوه عبور کشتیها از ورودی باریک خلیج فارس گرفته تا سرنوشت ذخایر اورانیوم با غنای بالای ایران.
فرارو



